Konfiguracja i rozwiązywanie problemów Dell P2314h

Konfiguracja i rozwiązywanie problemów z monitorem Dell P2314h może być wyzwaniem. Możesz skorzystać z samouczków, aby skonfigurować ustawienia monitora, aby lepiej działał z Twoim systemem. Możesz również skorzystać z narzędzi diagnostycznych, aby określić, czy jest problem z monitorem, a jeśli tak, jaki problem może wystąpić. Możesz również skorzystać z narzędzi w celu określenia, który zestaw oprogramowania sterującego monitor jest najlepszy dla Twojej konfiguracji. Dell P2314h oferuje również funkcje takie jak regulacja jasności, kontrastu i innych, które mogą pomóc w poprawieniu jakości obrazu. Jeśli występują problemy z konfiguracją lub rozwiązywaniem problemów, możesz skontaktować się z działem obsługi klienta Dell, aby uzyskać pomoc.

Ostatnia aktualizacja: Konfiguracja i rozwiązywanie problemów Dell P2314h

O FIRMIE LENOVO (EN)

+

O FIRMIE LENOVO (EN)

Nasza firma (En)Wiadomości(ang. )Odpowiedzialność społeczna (En)Zgodność produktuLenovo Open SourceInformacje prawnePraca w firmie Lenovo

PRODUKTY

PRODUKTYNotebooki i ultrabookiTabletyKomputery stacjonarne i All-in-OneStacje robocze (En)Serwery (En)Akcesoria peryferyjne i oprogramowanie

Wsparcie

WsparcieOprogramowanieJak to zrobićStatus gwarancjiSkontaktuj się z namiWsparcie dla urządzeń do magazynowania danych

Źródło

ŹródłoGdzie kupićWsparcie zakupowe (ang. )order_statusDane techniczne produktów (PSREF)newsletterRejestracja produktuDostępność produktuInformacje o wpływie na środowisko

.
| | | |

Rozwiązywanie problemów z siecią w systemie Windows

Jeśli nie możesz uzyskać poczty e-mail, przeglądać Internetu lub przesyłać strumieniowo muzyki, prawdopodobnie nie masz połączenia z siecią i nie możesz przejść do Internetu. Aby rozwiązać ten problem, możesz wypróbować poniższe rozwiązania.

Rozwiązania do wypróbowania w pierwszej kolejności

Najpierw spróbuj wykonać te czynności, które mogą pomóc w rozwiązaniu lub dokładniejszym zdiagnozowaniu problemu z połączeniem.

  • Upewnij się, że sieć Wi-Fi jest włączona. Wybierz ikonę "Brak połączenia internetowego" po prawej stronie paska zadań i upewnij się, że Wi-Fi jest włączona. Jeśli nie jest, wybierz ją, aby ją włączyć. Ponadto upewnij się, że tryb samolotowy jest wyłączony.

  • Wybierz pozycję Zarządzaj połączeniami Wi-Fi (>) w szybkim ustawieniu Wi-Fi i sprawdź, czy na liście sieci jest widoczna rozpoznana i zaufana sieć Wi-Fi. Jeśli tak, wybierz sieć Wi-Fi i spróbuje się z nią połączyć. Jeśli pod nazwą sieci znajduje się napis Połączono, wybierz pozycję Rozłącz, poczekaj chwilę, a następnie ponownie wybierz pozycję Połącz.

    Spróbuj nawiązać połączenie z siecią na innym pasmie częstotliwości. Wiele routerów konsumenckich Wi-Fi emituje sygnał w dwóch różnych pasmach częstotliwości: 2, 4 GHz i 5 GHz. Zostaną one wyświetlone jako oddzielne sieci na liście dostępnych sieci Wi-Fi. Jeśli lista dostępnych sieci Wi-Fi obejmuje zarówno sieć 2, 4 GHz, jak i sieć 5 GHz, spróbuj połączyć się z drugą siecią. Aby dowiedzieć się więcej o różnicach między sieciami 2, 4 GHz a sieciami 5 GHz, zapoznaj się z tematem Problemy z siecią Wi-Fi i układem domu.

    Upewnij się, że jest włączony fizyczny przełącznik Wi-Fi na komputerze przenośnym. (Zazwyczaj w takim przypadku świeci się odpowiednia kontrolka).

    Uruchom narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią. Narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią może pomóc w zdiagnozowaniu i rozwiązaniu typowych problemów z połączeniem.

Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią

    Wybierz pozycję Start > Ustawienia > system > Rozwiązywanie problemów > Inne narzędzia do rozwiązywania problemów.

    W obszarze Inne wybierz pozycję Karta sieciowa > Uruchom.

    Postępuj zgodnie z instrukcjami wyświetlanymi przez narzędzie do rozwiązywania problemów, a następnie sprawdź, czy problem został rozwiązany.

Spróbuj ponownie uruchomić modem i router bezprzewodowy. Pomaga to w utworzeniu nowego połączenia z dostawcą internetowym (ISP).

W takim przypadku wszystkie osoby połączone z Twoją siecią Wi-Fi zostaną tymczasowo rozłączone. Ponownie uruchamianie modemu i routera może przebiegać inaczej, ale ogólna procedura wygląda następująco.

Uwaga: Jeśli masz urządzenie kombi modemu kablowego/routera Wi-Fi, musisz wykonać tylko kroki dla jednego urządzenia.

Odłącz kabel zasilający routera od gniazdka sieci elektrycznej.

Odłącz kabel zasilający modemu od gniazdka sieci elektrycznej.

Niektóre modemy są wyposażone w zapasową baterię. Jeśli po odłączeniu modemu kontrolki nadal będą się świecić, wyjmij baterię z modemu.

Odczekaj co najmniej 30 sekund.

Jeśli konieczne było wyjęcie baterii z modemu, włóż ją z powrotem.

Podłącz modem do gniazdka sieci elektrycznej. Kontrolki modemu zaczną migać. Poczekaj, aż przestaną.

Podłącz router do gniazdka sieci elektrycznej.

Poczekaj kilka minut na włączenie pełnego zasilania modemu i routera. Gotowość obu urządzeń do pracy można zwykle sprawdzić, patrząc na ich diody.

Na komputerze spróbuj połączyć się ponownie.

Problemy z połączeniem mogą być spowodowane różnymi przyczynami — problemami z witryną internetową, urządzeniem, routerem Wi-Fi, modemem lub usługodawcą internetowym. Spróbuj wykonać poniższe czynności, aby zawęzić źródło problemu.

Jeśli ikona "Połączenie z siecią Wi-Fi" jest wyświetlana po prawej stronie paska zadań, odwiedź inną witrynę internetową. Jeśli witryna internetowa zostanie otwarta, może występować problem z konkretną witryną sieci Web. Jeśli nie możesz połączyć się z inną witryną internetową, przejdź do następnego kroku.

Na innym laptopie lub telefonie spróbuj połączyć się z tą samą siecią. Jeśli możesz nawiązać połączenie, przyczyną problemu jest prawdopodobnie urządzenie — przejdź do sekcji Rozwiązywanie problemów z siecią na urządzeniu. Jeśli nie możesz połączyć się z siecią na żadnym urządzeniu, przejdź do następnego kroku.

Sprawdź, czy występuje problem z połączeniem z routerem Wi-Fi. W tym celu należy użyć testu ping.

    Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań i wpisz wiersz polecenia. Zostanie wyświetlony przycisk Wiersz polecenia. Po prawej stronie wybierz kolejno pozycje Uruchom jako administrator>Tak.

    W wierszu polecenia wpisz ipconfig, a następnie wybierz pozycję Enter. Poszukaj nazwy sieci Wi-Fi w wynikach, a następnie znajdź adres IP obok pozycji Brama domyślna dla tej sieci Wi-Fi. Jeśli to konieczne, zapisz ten adres. Na przykład: 192. 168. 1. 1

    W wierszu polecenia wpisz ciąg ping <>Brama_domyślna , a następnie wybierz pozycję Enter. Na przykład wpisz ciąg ping 192. 1 i wybierz pozycję Enter.  Wyniki powinny wyglądać mniej więcej tak:

    Odpowiedź z 192. 1: bajtów=32 czas=5 ms TTL=64Statystyka ping dla 192. 1: Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty), Przybliżony czas rundy w milisekundach: Minimum = 4 ms, Maksimum = 5 ms, Średnia = 4 ms

    Jeśli widzisz takie wyniki i otrzymujesz odpowiedź, oznacza to, że masz połączenie z routerem Wi-Fi, więc może występować problem z modemem lub usługodawcą. Skontaktuj się z usługodawcą internetowym lub sprawdź online na innym urządzeniu (jeśli możesz), aby sprawdzić, czy wystąpiła awaria usługi.

    Jeśli wyniki testu ping wskazują, że nie otrzymujesz odpowiedzi od routera, spróbuj podłączyć komputer bezpośrednio do modemu za pomocą kabla Ethernet (jeśli to możliwe). Jeśli możesz połączyć się z Internetem za pomocą kabla Ethernet, potwierdza to, że problem z połączeniem wynika z routera Wi-Fi. Upewnij się, że masz zainstalowane najnowsze oprogramowanie układowe i zapoznaj się z dokumentacją routera.

    Uruchamianie poleceń sieciowych

    Spróbuj uruchomić te polecenia sieciowe, aby ręcznie zresetować stos TCP/IP, zwolnić i odnowić adres IP oraz opróżnić i zresetować pamięć podręczną rozpoznawania klientów DNS:

    W wierszu polecenia uruchom następujące polecenia we wskazanej kolejności, a następnie sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany:

    Wpisz netsh winsock reset i wybierzEnter .

    Wpisz polecenie netsh int ip reset i naciśnij klawisz Enter.

    Wpisz polecenie ipconfig /release i naciśnij klawisz Enter.

    Wpisz polecenie ipconfig /renew i naciśnij klawisz Enter.

    Wpisz polecenie ipconfig /flushdns i naciśnij klawisz Enter.

    Odinstalowywanie sterownika karty sieciowej i ponowne uruchomienie komputera

    Jeśli wykonanie poprzednich kroków nie zadziałało, spróbuj odinstalować sterownik karty sieciowej, a następnie ponownie uruchomić komputer. System Windows automatycznie zainstaluje najnowszy sterownik. Rozważ zastosowanie tego rozwiązania, jeśli połączenie sieciowe przestało działać prawidłowo po przeprowadzonej niedawno aktualizacji.

    Przed odinstalowaniem upewnij się, że dysponujesz kopią zapasową sterowników. Odwiedź witrynę internetową producenta, aby pobrać najnowszy sterownik karty sieciowej. Jeśli komputer nie może połączyć się z Internetem, pobierz sterownik na innym komputerze i zapisz go na dysku flash USB, aby można go było zainstalować na Twoim komputerze. Musisz znać producenta komputera i nazwę lub numer modelu.

    Wybierz pozycję Wyszukaj na pasku zadań, wpisz menedżer urządzeń, a następnie z listy wyników wybierz pozycję Menedżer urządzeń.

    Rozwiń pozycję Karty sieciowe i znajdź kartę sieciową dla swojego urządzenia.

    Wybierz kartę sieciową, naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), a następnie wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie > zaznacz pole wyboru Spróbuj usunąć sterownik dla tego urządzenia > Odinstaluj.

    Po odinstalowaniu sterownika wybierz pozycję Uruchom > zasilanie > Uruchom ponownie .

    Po ponownym uruchomieniu komputera system Windows automatycznie wyszuka i zainstaluje sterownik karty sieciowej. Sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany. Jeśli system Windows nie zainstaluje automatycznie sterownika, spróbuj zainstalować sterownik z kopii zapasowej zapisanej przed odinstalowaniem.

    Sprawdź, czy karta sieciowa jest zgodna z najnowszymi Windows Update

    Jeśli połączenie sieciowe zostało utracone natychmiast po uaktualnieniu do Windows 11 lub zaktualizowaniu go, możliwe, że obecny sterownik karty sieciowej został zaprojektowany dla poprzedniej wersji systemu Windows. Aby to sprawdzić, spróbuj tymczasowo odinstalować ostatnie Windows Update:

    Wybierz pozycję Rozpocznij > Ustawienia > Windows Update  > Historia aktualizacji > Odinstaluj aktualizacje .

    Wybierz najnowszą aktualizację, a następnie wybierz pozycję Odinstaluj.

    Jeśli odinstalowanie najnowszej aktualizacji spowoduje przywrócenie połączenia sieciowego, sprawdź, czy jest dostępny zaktualizowany sterownik:

    Wybierz kartę sieciową, naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami.

    Po zainstalowaniu zaktualizowanego sterownika, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie komputera, wybierz pozycję Uruchom > zasilanie > Uruchom ponownie i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany.

    Jeśli system Windows nie może znaleźć nowego sterownika karty sieciowej, przejdź do witryny internetowej producenta komputera, aby pobrać stamtąd najnowszy sterownik karty sieciowej.

    Wykonaj jedną z następujących czynności:

    Jeśli nie można pobrać i zainstalować nowszego sterownika karty sieciowej, ukryj aktualizację, która powoduje utratę połączenia sieciowego. Aby dowiedzieć się, jak ukryć aktualizacje, zobacz Ukrywanie aktualizacji systemu Windows Aktualizacje lub sterowników.

    Jeśli można pomyślnie zainstalować zaktualizowane sterowniki karty sieciowej, zainstaluj ponownie najnowsze aktualizacje. W tym celu wybierz pozycję Rozpocznij > Ustawienia > Windows Update > Sprawdź aktualizacje.

    Resetowanie sieci

    Resetowanie sieci powinno być ostatnim rozwiązaniem, które wypróbujesz. Rozważ zastosowanie tej funkcji, jeśli wyżej opisane czynności nie pomogły w nawiązaniu połączenia.

    Może to pomóc rozwiązać problemy z połączeniem, które mogą wystąpić po uaktualnieniu z systemu Windows 10 do systemu Windows 11. Może również pomóc rozwiązać problem polegający na tym, że można połączyć się z Internetem, ale nie można nawiązać połączenia z udostępnionymi dyskami sieciami. Resetowanie sieci spowoduje usunięcie wszystkich zainstalowanych kart sieciowych wraz z ich ustawieniami. Po ponownym uruchomieniu komputera wszystkie karty sieciowe zostaną ponownie zainstalowane z domyślnymi ustawieniami.

    Wybierz pozycję Rozpocznij > Ustawienia > Sieć & internet > Zaawansowane ustawienia sieci > Resetowanie sieci.
    Otwieranie ustawień stanu & sieci

    Na ekranie Resetowanie sieci wybierz pozycję Resetuj teraz > Tak, aby potwierdzić.

    Poczekaj na ponowne uruchomienie komputera i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

    Uwagi: 

    Po zresetowaniu sieci może być konieczne ponowne zainstalowanie i skonfigurowanie innego używanego oprogramowania sieciowego, takiego jak oprogramowanie klienta sieci VPN lub wirtualne przełączniki sieciowe funkcji Hyper-V (jeśli korzystasz z tego lub innego oprogramowania do wirtualizacji sieci).

    Zresetowanie sieci może sprawić, że dla wszystkich znanych połączeń sieciowych zostanie ustawiony profil sieci publicznej. W tym profilu komputer nie jest wykrywalny przez inne komputer i urządzenia w sieci, co może przyczynić się do poprawy bezpieczeństwa komputera. Jeśli jednak komputer jest używany do udostępniania plików lub drukarek, musisz ponownie ustawić go jako wykrywalny, konfigurując go tak, aby używał profilu sieci prywatnej. W tym celu wybierz pozycję Rozpocznij > Ustawienia > Sieć & Internet > Wi-Fi . Na ekranie Wi-Fi wybierz pozycję Zarządzaj znanymi sieciami > połączenie sieciowe, które chcesz zmienić. W obszarze Typ profilu sieci wybierz pozycję Prywatne.

    Sprawdzanie ustawień Wi-Fi

    Producenci kart sieci Wi-Fi mogą udostępniać różne zaawansowane ustawienia, które można zmieniać w zależności od środowiska sieciowego lub preferencji dotyczących połączenia.

    Sprawdź, jakie jest ustawienie Tryb bezprzewodowy karty sieciowej, i upewnij się, że odpowiada możliwościom sieci, z którą próbujesz się połączyć. Jeśli ustawienie nie zapewnia obsługi danej sieci, nie będzie można nawiązać połączenia, a sieć może nawet nie być wyświetlana na liście dostępnych sieci. Często ustawienie Tryb bezprzewodowy ma domyślnie wartość Automatycznie lub podobną, co umożliwia nawiązanie połączenia z dowolnym typem obsługiwanej sieci.

    Aby znaleźć ustawienie trybu bezprzewodowego

    W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Karty sieciowe, a następnie kliknij dwukrotnie nazwę odpowiedniej karty sieciowej.

    Wybierz kartę Zaawansowane i poszukaj ustawienia Tryb bezprzewodowy. Upewnij się, że wartość ustawienia odpowiada trybowi danej sieci.

    Wi-Fi ustawienia profilu

    System Windows za pomocą profilu sieci Wi-Fi zapisuje ustawienia potrzebne do połączenia się z siecią Wi-Fi. Te ustawienia obejmują typ zabezpieczeń sieci, klucz, nazwę sieci (SSID) i tak dalej. Jeśli nie możesz połączyć się z siecią Wi-Fi, z którą wcześniej udawało Ci się nawiązać połączenie, możliwe, że zmieniono ustawienia sieci lub profil został uszkodzony.

    Aby rozwiązać ten problem, usuń (lub „zapomnij”) dane połączenie sieciowe, a następnie ponownie połącz się z tą siecią. Zapomnienie połączenia sieciowego powoduje usunięcie profilu danej sieci Wi-Fi z komputera.

    Aby zapomnieć sieć

    Wybierz pozycję Rozpocznij > Ustawienia > Sieć & Internet .

    Wybierz opcję Wi-Fi , a następnie pozycję Zarządzaj znanymi sieciami.

    Wybierz sieć, którą chcesz zapomnieć, a następnie wybierz pozycję Zapomnij.

    Następnie wybierz ikonę Wi-Fi na pasku zadań i spróbuj ponownie połączyć się z siecią, aby odnowić połączenie sieciowe.

    Sprawdzanie układu strony głównej

    Na sieć Wi-Fi może mieć wpływ pasmo częstotliwości sieci, przeciążenie kanałów i/lub siła sygnału. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz Problemy z siecią Wi-Fi i układem domu.

    Sprawdź, czy nie ma dodatkowych objawów dla ikony "Brak połączenia internetowego".

    W zależności od tego, jakie objawy występują, mogą być dostępne dodatkowe kroki rozwiązywania problemów. Aby wyświetlić te kroki, zobacz Ikony połączenia Wi-Fi i ich znaczenie.

    Powiązane tematyKonfigurowanie sieci bezprzewodowejJak znaleźć hasło sieci bezprzewodowejAnalizowanie raportu dotyczącego sieci bezprzewodowejNarzędzia i aplikacje sieci Wi-FiUstawianie sieci Wi-Fi jako publicznej lub prywatnej w systemie Windows

    Rozwiązania do wypróbowania w pierwszej kolejności

    Upewnij się, że sieć Wi-Fi jest włączona. Wybierz ikonę "Brak połączenia internetowego" po prawej stronie paska zadań i upewnij się, że Wi-Fi jest włączona.

    Następnie sprawdź, czy na liście sieci jest widoczna sieć, którą rozpoznajesz i ufasz Wi-Fi. Jeśli pod nazwą sieci znajduje się napis Połączono, wybierz pozycję Rozłącz, poczekaj chwilę, a następnie ponownie wybierz pozycję Połącz .

    Wybierz przycisk Start > Ustawienia > Stan sieci & internet >.
    Otwieranie ustawień stanu & sieci

    W obszarze Zmień ustawienia sieci wybierz opcję Narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią.

    Postępuj zgodnie z instrukcjami w narzędziu do rozwiązywania problemów i sprawdź, czy problem został rozwiązany.

    Spróbuj ponownie uruchomić modem i router bezprzewodowy.


    W takim przypadku wszystkie osoby połączone z Twoją siecią Wi-Fi zostaną tymczasowo rozłączone. (Uwaga: Jeśli masz urządzenie kombi modemu kablowego/routera Wi-Fi, musisz wykonać tylko kroki dla pojedynczego urządzenia).

    Niektóre modemy mają zapasową baterię.

    Jeśli trzeba było wyjąć baterię z modemu, włóż ją ponownie.

    Podłącz router do gniazdka sieci elektrycznej.

    Poczekaj kilka minut na pełne włączenie modemu i routera.

    Jeśli ikona "Połączenie z siecią Wi-Fi" jest wyświetlana po prawej stronie paska zadań, odwiedź inną witrynę internetową. Jeśli możesz nawiązać połączenie, przyczyną problemu jest prawdopodobnie urządzenie — przejdź do sekcji Rozwiązywanie problemów z siecią na urządzeniu.

    Sprawdź, czy występuje problem z połączeniem z routerem Wi-Fi. W tym celu należy użyć testu ping.

    W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz wiersz polecenia. Zostanie wyświetlony przyciskWiersz polecenia. Po prawej stronie wybierz pozycję Uruchom jako administrator, > Tak.

    W wierszu polecenia wpisz ipconfig, a następnie wybierz pozycję Enter. Poszukaj nazwy sieci Wi-Fi w wynikach, a następnie znajdź adres IP obok pozycji Brama domyślna dla tej sieci Wi-Fi. Jeśli to konieczne, zapisz ten adres. Na przykład: 192. Wyniki powinny wyglądać mniej więcej tak:

  1. W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz wiersz polecenia.

    Wpisz netsh winsock reset i wybierzEnter.

    W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz menedżer urządzeń, a następnie wybierz pozycję Menedżer urządzeń z listy wyników.

    Wybierz kartę sieciową, naciśnij i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), a następnie wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie > zaznacz pole wyboru Spróbuj usunąć oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia > Odinstaluj.

    Po odinstalowaniu sterownika wybierz przycisk Start > Zasilanie > Uruchom ponownie.

    Jeśli połączenie sieciowe zostało utracone natychmiast po uaktualnieniu lub zaktualizowaniu Windows 10, możliwe, że obecny sterownik karty sieciowej jest przeznaczony dla poprzedniej wersji systemu Windows. Aby to sprawdzić, spróbuj tymczasowo odinstalować ostatnie Windows Update:

    Wybierz przycisk Start, a następnie wybierz pozycję Ustawienia > Aktualizuj &> zabezpieczeń Windows Update  > Wyświetl historię aktualizacji >Odinstaluj aktualizacje.

    Wybierz kartę sieciową, wybierz pozycję Aktualizuj sterownik >Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika, a następnie postępuj zgodnie z instrukcjami.

    Po zainstalowaniu zaktualizowanego sterownika, jeśli zostanie wyświetlony monit o ponowne uruchomienie komputera, wybierz przycisk Start > Zasilanie > Uruchom ponownie i sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany. W tym celu wybierz przycisk Start, a następnie pozycję Ustawienia > Aktualizuj & > zabezpieczeń Windows Update > Sprawdź aktualizacje.

    Może to pomóc rozwiązać problemy z połączeniem, które mogą wystąpić po uaktualnieniu poprzedniej wersji systemu Windows do Windows 10.

    Uwaga: Aby użycie funkcji resetowania sieci było możliwe, na komputerze musi być zainstalowany system Windows 10 w wersji 1607 lub nowszej. Aby sprawdzić, która wersja systemu Windows 10 działa obecnie na urządzeniu, wybierz przycisk Start, a następnie pozycję Ustawienia > System > Informacje.

    Wybierz przycisk Start , a następnie wybierz pozycję Ustawienia > Sieć & Stan > Internetu > Resetowanie sieci.
    Otwieranie ustawień stanu & sieci

    Na ekranie Resetowanie sieci wybierz pozycję Resetuj teraz > Tak , aby potwierdzić. W tym celu wybierz przycisk Start , a następnie pozycję Ustawienia > Sieć & Internet > Wi-Fi . Na ekranie Wi-Fi wybierz pozycję Zarządzaj znanymi sieciami > połączenie sieciowe, które chcesz zmienić > Właściwości. W obszarze Profil sieci, wybierz Prywatny.

    Wybierz ikonę Sieć Wi-Fi po prawej stronie paska zadań, a następnie wybierz pozycję Sieć & ustawienia internetowe.

    Wybierz pozycję Wi-Fi , a następnie wybierz pozycję Zarządzaj znanymi sieciami.

    Następnie wybierz ikonę Wi-Fi na pasku zadań i spróbuj ponownie połączyć się z żądaną siecią, aby odnowić połączenie sieciowe.

    Sprawdź dodatkowe symptomy ikony "Brak połączenia internetowego"

    Konfigurowanie sieci bezprzewodowejJak znaleźć hasło sieci bezprzewodowejUstawianie sieci Wi-Fi jako publicznej lub prywatnej w Windows 10

    Upewnij się, że sieć Wi-Fi jest włączona.

    Szybko przesuń palcem od prawej krawędzi ekranu i wybierz pozycję Ustawienia, a następnie ikonę Sieć.

    Włącz funkcję Wi-Fi.

    Upewnij się, że komputer nie działa w trybie samolotowym.

    Wyłącz Tryb samolotowy.

    Jeśli to możliwe, przenieś się bliżej punktu dostępu lub routera.

    Jeśli w ogóle nie widzisz nazwy sieci, być może router lub punkt dostępu nie jest skonfigurowany do emitowania nazwy sieci. W takim przypadku musisz nawiązać połączenie ręcznie.

    Szybko przesuń od prawej krawędzi ekranu, a następnie wybierz pozycję Ustawienia.

    Wybierz ikonę Sieć, a następnie pozycję Sieć ukryta.

    Wprowadź nazwę sieci i wybierz pozycję Dalej.

    Wprowadź hasło i wybierz pozycję Dalej.

    Wykonaj wszelkie dodatkowe instrukcje, aby nawiązać połączenie.

    Sieć zostanie dodana do listy sieci i będzie można się z nią połączyć, gdy komputer znajdzie się w jej zasięgu. Aby połączyć się z siecią, wykonaj następujące czynności:

    Otwórz narzędzie Łączenie z siecią, wybierając ikonę sieci w obszarze powiadomień.

    Wybierz pozycję Sieć bez nazwy, wybierz pozycję Połącz, a następnie wpisz informacje o sieci. Sieć zostanie dodana do listy sieci i będzie można się z nią łączyć w przyszłości, gdy komputer znajdzie się w jej zasięgu.

    System Windows może pomóc w rozwiązaniu problemu. Spróbuj uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią, aby sprawdzić, czy przy jego użyciu można zdiagnozować i rozwiązać problem.

    Wybierz przycisk Start , zacznij wpisywać problemy z siecią, a następnie wybierz z listy pozycję Identyfikuj i napraw problemy z siecią.

    Narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią (opisane powyżej) może pomóc w zdiagnozowaniu i rozwiązaniu typowych problemów z połączeniem. Po jego użyciu spróbuj uruchomić poniższe polecenia związane z siecią, ponieważ wykonanie obu tych czynności może pomóc w nawiązaniu połączenia.

    Jeśli problem nie został rozwiązany po uruchomieniu narzędzia do rozwiązywania problemów z siecią, spróbuj wykonać następujące czynności:

    Zresetuj stos TCP/IP.

    Zwolnij adres IP.

    Odnów adres IP.

    Opróżnij i zresetuj pamięć podręczną funkcji rozpoznawania nazw klienta DNS.

    Aby uruchomić te polecenia związane z siecią w wierszu polecenia:

    Wybierz przycisk Start , zacznij wpisywać cmd, kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję Wiersz polecenia na liście, wybierz pozycję Uruchom jako administrator, a następnie wybierz pozycję Tak.

    W wierszu polecenia uruchom następujące polecenia w podanej kolejności, a następnie sprawdź, czy problem z połączeniem został rozwiązany:

    Wpisz netsh winsock reset i naciśnij klawisz Enter.

    Wpisz netsh int ip reset i naciśnij klawisz Enter.

    Wpisz ipconfig /release i naciśnij klawisz Enter.

    Wpisz ipconfig /renew i naciśnij klawisz Enter.

    Wpisz ipconfig /flushdns i naciśnij klawisz Enter.

    Pomaga to w utworzeniu nowego połączenia z usługodawcą internetowym. Podczas wykonywania tej czynności wszystkie osoby połączone z Twoją siecią Wi-Fi zostaną z nią tymczasowo rozłączone.

    Ponownie uruchamianie modemu i routera może przebiegać inaczej w zależności od posiadanego urządzenia, ale ogólna procedura wygląda następująco:

    Niektóre modemy są wyposażone w zapasową baterię. Dlatego jeśli po odłączeniu modemu kontrolki nadal będą się świecić, wyjmij baterię z modemu.

    Sprawdź, czy problem nie dotyczy modemu kablowego lub usługodawcy internetowego. Jeśli tak jest, skontaktuj się z usługodawcą internetowym.

    W wierszu polecenia wpisz ipconfig.

    Poszukaj adresu IP znajdującego się obok pozycji Brama domyślna. Na przykład 192.

    W wierszu polecenia wpisz ping <brama_domyślna> i naciśnij klawisz Enter. Na przykład wpisz ciąg ping 192. 1 i naciśnij klawisz Enter.

    Wynik powinien wyglądać mniej więcej tak:

    Odpowiedź z 192. 1: bajty=32 czas=5 ms TTL=64
    Statystyka ping dla 192. 1: Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty), Przybliżony czas rundy w milisekundach: Minimum = 4 ms, Maksimum = 5 ms, Średnia = 4 ms

    Jeśli polecenie ping zostanie wykonane pomyślnie i zostaną wyświetlone wyniki podobne do powyższych, ale nadal nie będzie można połączyć się z Internetem na komputerze, może to oznaczać problem z modemem lub usługodawcą internetowym.

    Jeśli nadal występują problemy z nawiązaniem połączenia z siecią, może to być związane z kartą sieciową.

    Spróbuj użyć narzędzia do rozwiązywania problemów z kartami sieciowymi, aby automatycznie wykryć i rozwiązać typowe problemy. Narzędzie to wyłączy i ponownie włączy kartę, a także przeprowadzi inne typowe procedury naprawcze.

    Wybierz przycisk Start , zacznij wpisywać rozwiązywanie problemów, a następnie wybierz z listy pozycję Rozwiązywanie problemów. Wybierz Wyświetl wszystko Karta sieciowa.

    Zaktualizuj sterownik karty sieciowej. Nieaktualny lub niezgodny sterownik karty sieciowej może powodować problemy z połączeniem. Sprawdź, czy jest dostępny zaktualizowany sterownik.

    Wybierz przycisk Start, zacznij wpisywać Menedżer urządzeń, a następnie wybierz go z listy.

    W Menedżerze urządzeń wybierz pozycję Karty sieciowe, kliknij prawym przyciskiem myszy swoją kartę, a następnie wybierz pozycję Właściwości.

    Wybierz kartę Sterownik, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik.

    Wybierz pozycję Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika.

    Poniżej przedstawiono kilka czynności dotyczących routera, które możesz wykonać, jeśli jesteś w domu i nie możesz nawiązać połączenia.

    Jeśli nie widzisz nazwy sieci, zaloguj się do routera i sprawdź, czy jest skonfigurowany do emitowania nazwy sieci.

    Podłącz komputer do routera za pomocą kabla Ethernet.

    Otwórz przeglądarkę internetową i wpisz adres IP routera bezprzewodowego. (Na przykład 192. 1 lub 172. 16. 0. 0 — domyślny adres IP możesz znaleźć w dokumentacji routera).

    Zaloguj się za pomocą swojej nazwy użytkownika i hasła, a następnie upewnij się, że jest włączona opcja z etykietą Włącz emisję identyfikatora SSID, Emisja identyfikatora SSID sieci bezprzewodowej lub podobną. To ustawienie często znajduje się na stronie ustawień sieci bezprzewodowej.

    Sprawdź, czy ze względów bezpieczeństwa sieć Wi-Fi korzysta z filtrowania adresów MAC (Media Access Control). Jeśli tak, przed nawiązaniem połączenia dodaj adres MAC swojego komputera do listy dostępu routera.

    Wybierz przycisk Start . Zacznij wpisywać cmd i kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję Wiersz polecenia na liście. Wybierz pozycję Uruchom jako administrator, a następnie wybierz pozycję Tak.

    W wierszu polecenia wpisz ipconfig /all.

    Zanotuj adres wyświetlany obok pozycji Adres fizyczny karty sieci bezprzewodowej. Jest to adres, który należy dodać do listy dostępu routera.

    Aby dodać adres MAC do listy dostępu routera:

    Zaloguj się przy użyciu swojej nazwy użytkownika i hasła, a następnie poszukaj ustawienia o nazwie Filtr adresu MAC lub podobnej.

    Dodaj adres MAC swojego komputera do listy dostępu i zapisz zmiany.

    Na komputerze spróbuj ponownie połączyć się z siecią Wi-Fi.

    Na laptopie otwórz Centrum mobilności systemu Windows, wybierając przycisk Start , a następnie pozycję Panel sterowania> Mobile PC > Centrum mobilności systemu Windows.

    Zajrzyj do sekcji Sieć bezprzewodowa. Jeśli sieć jest włączona, powinien być widoczny przycisk z napisem Wyłącz połączenie bezprzewodowe.

    Otwórz pozycję Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi, wybierając przycisk Start , a następnie wybierając pozycję Panel sterowania. W polu wyszukiwania wpisz ciąg wireless, a następnie wybierz pozycję Zarządzaj sieciami bezprzewodowymi.

    Wybierz pozycję Dodaj, a następnie pozycję Ręcznie utwórz profil sieciowy.

    Wpisz informacje o sieci.

    Jeśli system Windows ma automatycznie łączyć się z siecią, gdy komputer znajdzie się w jej zasięgu, zaznacz pole wyboru Uruchom to połączenie automatycznie.

    Zaznacz pole wyboru Połącz, nawet jeśli sieć nie wykonuje emisji, wybierz pozycję Dalej, a następnie pozycję Zamknij.

    Otwórz narzędzie do rozwiązywania problemów z siecią, klikając prawym przyciskiem myszy ikonę sieci w obszarze powiadomień, a następnie wybierając pozycję Rozwiązywanie problemów.

    Wybierz przycisk Start . W polu wyszukiwania wpisz cmd, na liście kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję cmd, wybierz pozycję Uruchom jako administrator, a następnie pozycję Tak.

    Wybierz przycisk Start cmd w polu wyszukiwania, kliknij prawym przyciskiem myszy pozycję cmd na liście, wybierz pozycję Uruchom jako administrator, a następnie wybierz pozycję Tak.

    Spróbuj użyć narzędzia do rozwiązywania problemów z kartami sieciowymi, aby automatycznie wykryć i rozwiązać typowe problemy. Narzędzie to wyłączy i ponownie włączy kartę, a także przeprowadzi inne typowe procedury naprawcze. 

    Otwórz narzędzie do rozwiązywania problemów z kartą sieciową, wybierając przycisk Start a następnie wybierając pozycję Panel sterowania. W polu wyszukiwania wpisz narzędzie do rozwiązywania problemów, a następnie wybierz Rozwiązywanie problemów > Wyświetl wszystko > karta sieciowa.

    Otwórz Menedżer urządzeń, wybierając przycisk Start , wybierając pozycję Panel sterowania, wybierając pozycję System i zabezpieczenia, a następnie w obszarze System wybierz pozycję Menedżer urządzeń . Jeśli zostanie wyświetlony monit o hasło administratora lub potwierdzenie, wpisz hasło lub potwierdź.

    Wybierz przycisk Start . Wpisz cmd w polu wyszukiwania i kliknij prawym przyciskiem myszy polecenie cmd na liście. Wybierz pozycję Uruchom jako administrator, a następnie wybierz pozycję Tak.

Jeśli występują problemy z dźwiękiem, poniższe sugestie mogą okazać się pomocne. Porady są przedstawione w określonej kolejności. Zacznij od pierwszej, a jeśli nie pomoże ona w rozwiązaniu problemu, przejdź do następnej.

Przed rozpoczęciem

Rozpocznij od uruchomienia automatycznego narzędzia do rozwiązywania problemów z dźwiękiem w aplikacji Uzyskaj pomoc. Aplikacja Uzyskaj pomoc automatycznie przeprowadza diagnostykę i podejmuje odpowiednie kroki w celu rozwiązania większości problemów z dźwiękiem.

Otwórz aplikację Uzyskaj pomoc

Jeśli aplikacja Uzyskaj pomoc nie jest w stanie rozwiązać problemu z dźwiękiem, spróbuj skorzystać z wymienionych możliwych rozwiązań:

Jeśli dostępnych jest wiele urządzeń wyjściowych audio, sprawdź, czy jest wybrane właściwe. Oto odpowiednia procedura:

  1. Wybierz ikonę Głośniki na pasku zadań.

    Uwaga: Jeśli nie widzisz pozycji Głośniki , być może znajduje się ona w obszarze przepełnienia. Wybierz pozycję Pokaż ukryte ikony , aby tam sprawdzić. 

  2. Następnie wybierz strzałkę , aby otworzyć listę urządzeń audio podłączonych do komputera.

    Sprawdź, czy dźwięk jest odtwarzany przez preferowane urządzenie audio, na przykład głośnik lub słuchawki.

Jeśli to nie pomoże, przejdź do następnej porady.

Narzędzie do rozwiązywania problemów z dźwiękiem może rozwiązać problem z dźwiękiem automatycznie.

Aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów:

Przejdź do pozycji Wyszukaj na pasku zadań, wpisz narzędzie do rozwiązywania problemów z dźwiękiem, a następnie wybierz pozycję Znajdź i rozwiąż problemy z odtwarzaniem dźwięku z listy wyników, aby uruchomić narzędzie do rozwiązywania problemów.

Wybierz pozycję Dalej, a następnie wybierz urządzenie, którego problem chcesz rozwiązać, po czym kontynuuj pracę w programie rozwiązywania problemów. 

Narzędzie do rozwiązywania problemów można także uruchomić z poziomu Ustawień dźwięku:

    Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System > Dźwięk > Rozwiązywanie typowych problemów z dźwiękiem , a następnie wybierz pozycję Urządzenia wyjściowe lub Urządzenia wejściowe.

Jeśli skorzystanie z narzędzia do rozwiązywania problemów nie pomogło, przejdź do kolejnej porady.

Aby sprawdzić dostępność aktualizacji:

Wybierz pozycję Start > Ustawienia > Windows Update , a następnie wybierz pozycję Sprawdź dostępność aktualizacji.

Otwórz Windows Update

Wykonaj jedną z następujących czynności:

Jeśli jest wyświetlany stan „Wszystko jest aktualne”, przejdź do kolejnej wskazówki poniżej.

Jeśli jest wyświetlany stan „Aktualizacje są dostępne”, wybierz pozycję Zainstaluj teraz.

Wybierz aktualizacje, które chcesz zainstalować, a następnie wybierz pozycję Zainstaluj.

Uruchom ponownie komputer i sprawdź, czy dźwięk działa prawidłowo.

Jeśli to nie rozwiąże problemu, przejdź do następnej porady.

Wypróbuj następujące rozwiązania:

Sprawdź połączenia głośników i słuchawek pod kątem luźnych kabli. Upewnij się, że są podłączone wszystkie kable.

Jeśli jest kilka gniazd 5 mm, do których można podłączać kable (szczególnie w przypadku systemów dźwięku przestrzennego), upewnij się, że wszystkie kable są podłączone do właściwych gniazd.

Jeśli nie jest oczywiste, który przewód powinien zostać podłączony do którego gniazda, skontaktuj się z producentem sprzętu lub sprawdź po kolei najbardziej naturalne połączenia.

Uwaga: Niektóre systemy używają zielonego gniazda do podłączenia wyjścia i różowego gniazda do podłączenia mikrofonu, a inne mają oznaczenia "słuchawki" lub "mikrofon".

Upewnij się, że zasilanie jest włączone.

Upewnij się, że wyciszanie jest nie jest włączone, a następnie spróbuj zwiększyć głośność wszystkich regulatorów głośności.

Uwaga: Niektóre głośniki i aplikacje mają własne regulatory głośności. Koniecznie sprawdź je wszystkie.

Spróbuj podłączyć głośnik i słuchawki do innego portu USB.

Możliwe, że głośniki nie będą działać po podłączeniu słuchawek. Odłącz słuchawki i sprawdź, czy to pomoże.

Jeśli nadal występują problemy z dźwiękiem, zapoznaj się z kolejnymi sekcjami przedstawiającymi dodatkowe sposoby rozwiązywania problemów.

Upewnij się, że urządzenia audio nie są wyciszone i nie zostały wyłączone.

Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym klawiszem) ikonę Głośniki na pasku zadań, a następnie wybierz pozycję Otwórz mikser głośności.

Zostanie wyświetlony zestaw regulatorów głośności urządzeń. Upewnij się, że żaden regulator nie jest wyciszony. Jeśli którykolwiek z nich jest wyciszony, zobaczysz znak „x” obok regulatora głośności . Aby wyłączyć wyciszenie wykonaj jedną z następujących czynności:

Wybierz regulację głośności i dostosuj ją do żądanego poziomu głośności. 

Wybierz ikonę Wyłącz wyciszenie głośników  .

Sprawdź właściwości urządzenia, aby się upewnić, że urządzenia nie zostały wyłączone przez pomyłkę. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System > Dźwięk .

W obszarze Zaawansowane wybierz pozycję Więcej ustawień dźwięku i wybierz kartę Odtwarzanie (wyjście) lub Nagrywanie (wejście). net/pl-pl/media/62855780-a6b0-4941-84fc-60f7a064372b. png" alt="Uzyskaj dostęp do właściwości urządzenia wyjściowego dźwięku w ustawieniach dźwięku systemu Windows 11. " loading="lazy"/>

Wybierz urządzenie, a następnie wybierz pozycję Właściwości.

Obok pozycji Użycie urządzenia sprawdź, czy dla urządzeń wyjściowych i wejściowych wybrano z listy pozycję Użyj tego urządzenia (włącz) . net/pl-pl/media/b9076179-4ee9-422c-a3a8-3b4c08d6fca7. png" alt="Włącz urządzenie audio we właściwościach głośników w systemie Windows 11. " loading="lazy"/>

Problemy ze sprzętem mogą być spowodowane przez nieaktualne sterowniki lub nieprawidłowe ich działanie. Upewnij się, że sterownik audio jest aktualny i w razie potrzeby zaktualizuj go. Jeśli to nie pomoże, spróbuj odinstalować sterownik audio (zostanie on automatycznie ponownie zainstalowany). Jeśli to nie pomoże, użyj ogólnego sterownika audio dostarczonego z systemem Windows. Jeśli występują problemy z dźwiękiem po zainstalowaniu aktualizacji, spróbuj przywrócić sterownik audio.

Aby automatycznie zaktualizować sterownik audio:

W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz menedżer urządzeń, a następnie wybierz go z listy wyników.

Wybierz strzałkę obok pozycji Kontrolery dźwięku, wideo i gier, aby ją rozwinąć.

Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, takie jak na przykład słuchawki lub głośniki, wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. Postępuj zgodnie z instrukcjami, aby dokończyć aktualizację. net/pl-pl/media/f529914a-8f22-02c7-655f-7e35d4f499b3. png" alt="Kliknij prawym przyciskiem myszy listę urządzeń i wybierz polecenie Aktualizuj sterownik" loading="lazy"/>

Jeśli system Windows nie wykryje nowego sterownika, poszukaj go w witrynie internetowej producenta urządzenia i wykonaj podane instrukcje. Jeśli to nie zadziała, spróbuj odinstalować sterownik audio.

Aby odinstalować sterownik audio:

Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie, zaznacz pole wyboru Podejmij próbę usunięcia sterownika dla tego urządzenia , a następnie wybierz pozycję Odinstaluj

Uruchom ponownie komputer.

Uwaga: Pamiętaj, aby przed ponownym uruchomieniem zapisać dokumenty i wszelkie inne bieżące prace.

Po ponownym uruchomieniu komputera zostanie automatycznie wyświetlony monit o ponowne zainstalowanie sterownika audio.

Aby przeprowadzić ponowne uruchomienie, wybierz pozycję Start > Zasilanie > Uruchom ponownie .

Jeśli te opcje nie pomogą, użyj ogólnego sterownika audio dostarczonego z systemem Windows.

Aby użyć ogólnego sterownika audio dostarczonego z systemem Windows:

Wybierz strzałkę obok pozycji Kontrolery dźwięku, wideo i gier , aby ją rozwinąć.

Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy dostępnych na komputerze sterowników.

Wybierz urządzenie audio, którego sterownik chcesz zaktualizować, wybierz pozycję Dalej, a następnie zastosuj się do wyświetlanych instrukcji, aby go zainstalować. net/pl-pl/media/aecf7023-683c-61a7-35b4-5f105725a59a. png" alt="Wybierz sterownik i wybierz pozycję Dalej, aby użyć ogólnego sterownika audio" loading="lazy"/>

Jeśli te czynności nie rozwiązały problemu z dźwiękiem, odwiedź witrynę internetową producenta urządzenia i zainstaluj najnowsze sterowniki audio/dźwięku danego urządzenia. Poniżej przedstawiono przykładową stronę pobierania sterowników producenta urządzenia dźwiękowego. net/pl-pl/media/d6f8d2d8-ff27-c7cb-64c8-33936a6fb441. png" alt="Przykład sterowników firmy Dell i plików do pobrania dla producenta OEM" loading="lazy"/>

Jeśli po zainstalowaniu aktualizacji występują problemy z dźwiękiem

Jeśli dźwięk działał przed uruchomieniem usługi Windows Update, a teraz nie działa, spróbuj przywrócić sterownik dźwięku.

Aby przywrócić sterownik audio:

Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Właściwości.

Wybierz kartę Sterownik, a następnie wybierz pozycję Przywróć sterownik. net/pl-pl/media/d2d36bd0-f681-fc12-4a3e-256b9543e8e6. png" alt="Wycofywanie sterownika audio w Menedżerze urządzeń" loading="lazy"/>

Przeczytaj instrukcje i postępuj zgodnie z nimi, a następnie wybierz pozycję Tak , jeśli chcesz przywrócić sterownik audio.

Jeśli wycofanie sterownika audio nie pomogło lub nie było możliwe, możesz spróbować przywrócić komputer na podstawie punktu przywracania systemu.

Wykonaj przywracanie komputera z użyciem punktu przywracania systemu:

Gdy firma Microsoft instaluje aktualizacje w Twoim systemie, tworzymy punkt przywracania systemu na wypadek problemów. Spróbuj wykonać przywracanie na podstawie tego punktu i zobacz, czy spowoduje to rozwiązanie problemów z dźwiękiem. Aby uzyskać więcej informacji, zobacz temat „Przywracanie na podstawie punktu przywracania systemu” w artykule Opcje odzyskiwania w systemie Windows.

Jeśli łączysz się z urządzeniem audio — na przykład ze słuchawkami lub głośnikiem — za pomocą portu USB lub HDMI, może być konieczne ustawienie tego urządzenia jako domyślnego. Jeśli używasz zewnętrznego monitora, który nie ma wbudowanych głośników, upewnij się, że monitor nie jest już wybrany jako domyślne urządzenie wyjściowe. jeśli jest, nie będzie słychać dźwięku. Możesz to sprawdzić po ustawieniu domyślnego urządzenia wyjściowego audio. Jak to zrobić:

W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz panel sterowania, a następnie wybierz tę pozycję z listy wyników.

Wybierz opcję Sprzęt i dźwięk w Panelu sterowania, a następnie wybierz opcję Dźwięk.

Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdujące się na liście urządzenie audio, wybierz pozycję Ustaw jako urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję OK. net/pl-pl/media/26d57167-d79a-8722-acd1-9495b5b1b562. png" alt="Ustaw urządzenie audio jako urządzenie domyślne" loading="lazy"/>

Jeśli ustawienie urządzenia audio jako domyślnego nie pomoże, zobacz kolejne porady, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.

Czasami użycie ulepszeń dźwięku może spowodować problemy. Ich wyłączenie może rozwiązać problem. 

Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję Właściwości.

Wybierz kartę Zaawansowane i usuń zaznaczenie pola wyboru Włącz ulepszenia dźwięku lub Włącz efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), wybierz pozycję Zastosuj, a następnie spróbuj odtworzyć dźwięk na urządzeniu audio.

Jeśli to nie zadziała, na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) inne urządzenie domyślne (jeśli je posiadasz) i następnie wybierz pozycję Właściwości. Usuń zaznaczenie pola wyboru Włącz ulepszenia dźwięku lub Włącz efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), wybierz pozycję Zastosuj, a następnie spróbuj ponownie odtworzyć dźwięk. Wykonaj te czynności dla każdego urządzenia domyślnego. 

Jeśli wyłączenie ulepszeń audio nie pomoże, zobacz kolejne sekcje, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.

W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz usługi, a następnie z listy wyników wybierz tę pozycję.

Wybierz kolejno każdą z następujących usług, zaznacz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), wybierz pozycję Uruchom ponownie, a następnie wybierz pozycję Tak

Windows Audio

Konstruktor punktów końcowych audio systemu Windows

Zdalne wywoływanie procedur (RPC)

Jeśli ponowne uruchomienie tych usług nie rozwiąże problemu, więcej informacji można znaleźć w następnych sekcjach.

Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję Właściwości.

Na karcie Zaawansowane w obszarze Domyślny Format zmień ustawienie, a następnie wybierz pozycję OK i przetestuj urządzenie audio. Jeśli to nie zadziała, spróbuj ponownie zmienić ustawienie. net/pl-pl/media/bdc2e7b5-2182-1144-84f9-54c45c8b6730. png" alt="Zmień ustawienia formatu dźwięku urządzenia audio" loading="lazy"/>

Jeśli spróbowanie różnych formatów audio nie pomoże, zobacz kolejne sekcje, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.

Wiele aktualizacji wymaga ponownego uruchomienia urządzenia.

Aby sprawdzić, czy zainstalowane zostały oczekujące aktualizacje i czy konieczne jest ponowne uruchomienie komputera:

Zapisz swoją pracę i zamknij wszystkie otwarte aplikacje.

Wybierz pozycję Start > Zasilanie . W przypadku oczekujących aktualizacji zostaną wyświetlone opcje Zaktualizuj i uruchom ponownie oraz Zaktualizuj i zamknij.

Wybierz jedną z tych opcji ponownego uruchomienia, aby zainstalować aktualizacje.

Czy potrzebujesz pomocy z usługą Windows Update? Zobacz Rozwiązywanie problemów z aktualizacją systemu Windows.

Jeśli ponowne uruchomienie nie pomoże, zobacz kolejną sekcję, aby uzyskać dodatkowe wskazówki dotyczące rozwiązywania problemów.

Niektóre problemy z dźwiękiem mogą być spowodowane problemami z koderem-dekoderem audio IDT High Definition Audio CODEC. Można to naprawić ręczną aktualizacją sterownika, która pozwala wybrać wskazany przez użytkownika sterownik dźwięku.

Uwaga: Nie wszystkie systemy mają koder-dekoder audio IDT High Definition Audio CODEC.

Aby sprawdzić, czy masz taki koder-dekoder, oraz aby ręcznie zaktualizować sterownik:

Poszukaj pozycji IDT High Definition Audio CODEC. Jeśli jest on na liście, wybierz go i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy dostępnych sterowników na komputerze.

Zobaczysz listę wstępnie zainstalowanych sterowników. Wybierz pozycję Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio, a następnie wybierz pozycję Dalej.

Wybierz pozycję Start > Ustawienia  > Prywatność i zabezpieczenia.

W obszarze Uprawnienia aplikacji wybierz pozycję Mikrofon.

Upewnij się, że przełączniki Dostęp do mikrofonu i Zezwalaj aplikacjom na dostęp do mikrofonu Włączone.

Jeśli problem dotyczy określonej aplikacji, przewiń w dół do pozycji Zezwalaj aplikacjom na dostęp do mikrofonu i upewnij się, że przełącznik obok tej aplikacji jest Włączony .

W polu wyszukiwania na pasku zadań wpisz rozwiązywanie problemów z dźwiękiem, wybierz pozycję Znajdź i rozwiąż problemy z odtwarzaniem dźwięku z listy wyników, a następnie wybierz pozycję Dalej.

Wybierz urządzenie, którego problem chcesz rozwiązać, a następnie przejdź przez kolejne kroki narzędzia do rozwiązywania problemów. 

Narzędzie do rozwiązywania problemów można również uruchomić z poziomu ustawień dźwięku. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System  > Dźwięk  > Rozwiąż problemy.

Wybierz pozycję Start > Ustawienia  > Aktualizacje i zabezpieczenia  > Windows Update  > Sprawdź dostępność aktualizacji.

Otwórz Windows Update

Uruchom ponownie komputer, aby sprawdzić, czy dźwięk działa prawidłowo.

Zostanie wyświetlony zestaw regulatorów głośności urządzeń. Jeśli którykolwiek z nich jest wyciszony, obok regulatora głośności zobaczysz czerwone kółko przekreślone linią. W takim przypadku wybierz regulator głośności, aby wyłączyć wyciszenie. 

Sprawdź właściwości urządzenia, aby się upewnić, że urządzenia nie zostały wyłączone przez pomyłkę. Wybierz pozycję Start > Ustawienia > System > Dźwięk .

Wybierz urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Właściwości urządzenia. Pamiętaj, aby wybrać pozycjęWłaściwości urządzenia zarówno dla urządzeń wejściowych jak i wyjściowych.

Upewnij się, pole wyboru Wyłącz nie jest zaznaczone dla urządzeń wejściowych i wyjściowych. net/pl-pl/media/f2a2848c-c72b-d1c1-498b-96ca6dd045d0. png" alt="Wyczyszczono pole wyboru wyłączenia właściwości urządzenia" loading="lazy"/>

Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, takie jak na przykład słuchawki czy głośniki, wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Wyszukaj automatycznie zaktualizowane oprogramowanie sterownika. net/pl-pl/media/e07029ea-c454-ab95-c6a3-a607f27cb084. png" alt="Automatycznie wyszukaj zaktualizowane oprogramowanie sterownika w celu zaktualizowania sterownika audio" loading="lazy"/>

Kliknij prawym przyciskiem myszy znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, wybierz pozycję Odinstaluj urządzenie, zaznacz pole wyboru Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia , a następnie wybierz pozycję Odinstaluj. net/pl-pl/media/4692e7df-c782-ba51-d22b-f719d9353100. png" alt="Usuń oprogramowanie sterownika dla tego urządzenia i odinstaluj" loading="lazy"/>

Uruchom ponownie komputer.

Uwaga: Przed ponownym uruchomieniem pamiętaj o zapisaniu dokumentów i innych elementów, nad którymi pracujesz.

Wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdującą się na liście kartę dźwiękową lub urządzenie audio, a następnie wybierz pozycję Aktualizuj sterownik > Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy sterowników na komputerze.

Jeśli te kroki nie rozwiązały problemu z dźwiękiem, odwiedź witrynę producenta urządzenia i zainstaluj najnowsze sterowniki audio dla danego urządzenia.

Przeczytaj instrukcje i postępuj zgodnie z nimi, a następnie wybierz pozycjęTak , jeśli chcesz przywrócić sterownik audio.

Jeśli łączysz się z urządzeniem audio — na przykład ze słuchawkami lub głośnikiem — za pomocą portu USB lub HDMI, może być konieczne ustawienie tego urządzenia jako domyślnego. Jeśli tak, nie będzie słychać dźwięku. Jak to zrobić:

Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) znajdujące się na liście urządzenie audio, wybierz pozycję Ustaw jako urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję OK. png" alt="Ustaw urządzenie audio jako urządzenie domyślne" loading="lazy"/>

Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz Właściwości.

Na karcie Ulepszenia zaznacz pole wyboru Wyłącz wszystkie ulepszenia lub Wyłącz wszystkie efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), a następnie wybierz pozycję OK i spróbuj odtworzyć dźwięk na urządzeniu audio.

Jeśli to nie zadziała, na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) inne urządzenie domyślne (jeśli je posiadasz), a następnie wybierz pozycję Właściwości. Na karcie Ulepszenia zaznacz pole wyboru Wyłącz wszystkie ulepszenia lub Wyłącz wszystkie efekty dźwiękowe (w zależności od dostępnej opcji), a następnie wybierz pozycję OK i spróbuj ponownie odtworzyć dźwięk. Wykonaj te czynności dla każdego urządzenia domyślnego. net/pl-pl/media/445d8aa9-2f28-1c06-facb-a40b2b879080. png" alt="Wyłącz wszystkie ulepszenia lub efekty dźwiękowe" loading="lazy"/>

Wybierz kolejno następujące usługi, kliknij je prawym przyciskiem myszy, a następnie wybierz opcję Uruchom ponownie:

Na karcie Odtwarzanie wybierz i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy) pozycję Urządzenie domyślne, a następnie wybierz pozycję Właściwości.

Aby sprawdzić, czy zainstalowano aktualizacje oczekujące na ponowne uruchomienie komputera

Wybierz pozycję Start > Zasilanie . W przypadku oczekujących aktualizacji zostaną wyświetlone opcje Zaktualizuj i uruchom ponownie oraz Zaktualizuj i zamknij.

Poszukaj pozycji IDT High Definition Audio CODEC. Jeśli jest on na liście, wybierz go i przytrzymaj (lub kliknij prawym przyciskiem myszy), wybierz pozycję Aktualizuj sterownik, a następnie wybierz pozycję Przeglądaj komputer w poszukiwaniu oprogramowania sterownika > Pozwól mi wybrać z listy dostępnych sterowników na komputerze. Wybierz opcję Urządzenie zgodne ze standardem High Definition Audio, a następnie Dalej.

Wybierz opcję Start  > Ustawienia > Prywatność, a następnie opcję Mikrofon z menu.

W obszarze Zezwalaj na dostęp do mikrofonu na tym urządzeniu wybierz pozycję Zmień. Upewnij się, że przełącznik jest w pozycji Włącz.

Jeśli problem występuje z określoną aplikacją, przewiń w dół do pozycji Wybierz aplikacje ze sklepu Microsoft Store, które mogą uzyskiwać dostęp do Twojego mikrofonu i upewnij się, że przełącznik obok tej aplikacji jest również włączony.

Konfiguracja i rozwiązywanie problemów Dell P2314h

Bezpośredni link do pobrania Konfiguracja i rozwiązywanie problemów Dell P2314h

Starannie wybrane archiwa oprogramowania - tylko najlepsze! Sprawdzone pod kątem złośliwego oprogramowania, reklam i wirusów

Ostatnia aktualizacja Konfiguracja i rozwiązywanie problemów Dell P2314h